”თბილისი თაიმსი” ამჯერად საქართველოში პრესის რეალიზაციის საკითხით დაინტერესდა, ჩვენი მორიგი ბლიც-გამოკითხვა სწორედ ამ საკითხს შეეხო. შევეცადეთ გაგვეგო რომელი ჟურნალ-გაზეთბია დღეს საქართველოში ყველაზე მოთხოვნადი და რა ფაქტორები განაპირობებს მათ რეიტინგს.
გამოიკითხა საქართველოში მოქმედი 6 პრესის გავრცელების სამსახური: საქ.პრესა, პლანეტა ფორტე, მაცნე, ჯეო-მედია, ელვა.ჯი, პრეს-ექსპრესი.
გამოკითხულთა სრული უმრავლესობა აღნიშნავს, რომ ”კვირის პალიტრა” წლებია ყველაზე გაყიდვადი გაზეთის სტატუსს არცერთ სხვა გაზეთს არ უთმობს. გამოკითხული კომპანიები ამ ფაქტს სხვადასხვა ფაქტორებით ხსნიან. ნაწილი თვლის, რომ ”კვირის პალიტრის” რეიტინგულობას ხელი შეუწყო ”49 წიგნის” პროექტმა, რომელიც ძალიან წარმატებული აღმოჩნდა, ნაწილს კი მიაჩნია, რომ ამ გაზეთის მოთხოვნადობა მისი შედარებით უფრო მისაღები და დაბალი ფასით აიხსნება.
რაც შეეხება ჟურნალებს, გაყიდვებში ყველაზე დიდი წილი 3 მათგანზე მოდის, ესენია: თბილისელები, სარკე და გზა. გამოკიხულთა ნახევარი ყველაზე მოთხოვნად ჟურნალად ”თბილისელებს” ასახელებს, მის მაღალ რეიტინგს კი მრავალფეროვნებითა და სკანდაური სათაურებით ხსნიან.
საქ.პრესაში აცხადებენ, რომ მათ გაყიდვებში ყველაზე დიდი წილი გაზეთ ”კვირის პალიტრაზე”, ”ქრონიკასა” და ”ლელოზე” მოდის მათ შორის ”კვირის პალიტრას” 55-60 % უჭირავს. ხოლო ჟურნალებიდან ყველაზე მოთხოვნადია ”თბილისელები” ,”კარიბჭე” და ”გზა” კომპანიაში ამბობენ, რომ უკვე წლებია პრესის გაყიდვებში ძირეული ცვლილებები არ შეიმჩნევა და მოთხოვნა უცვლელი რჩება.
პლანეტა ფორტეში ყველაზე მოთხოვნად გაზეთებად ”კვირის პალიტრას”, ”ახალ თაობასა” და ”რეზონანს” ასახელებენ, ჟურნალებში ყველაზე რეიტინგული სამეული კი ასე გამოიყურება: ”თბილისელები”, ”სარკე” ”რეიტინგი”. ჟურნალების გაყიდვაში 40 %იანი წილი ”თბილისელებზე” მოდის. აღნიშნულ კომპანიაში აცხადებენ, რომ წინა წლებთან შედარებით პრესის გაყიდვებმა იკლო.
სააგენტო ჯეო-მედიაში ყველაზე გაყიდვადი გაზეთებია: ”კვირის პალიტრა” 40 % იანი წილით, ”ალია” და ”ქრონიკა”, აქვე აცხადებენ იმასაც, რომ გაზეთ ”ასავალ-დასავალის” რეიტინგი მკვეთრად დაეცა. ყველაზე მოთხოვნად ჟურნალებად კი ”თბილისელები” და „სარკე“ სახელდება 40-40%-იანი წილით. აქვე სააგენტოში აცხადებენ, რომ პრესის გაყიდვებზე ძალიან დიდ გავლენას ახდენს საერთო პოლიტიკური ფონი, აგრეთვე სტატიების სკანდალური სათაურები.
მაცნეში ყველაზე მოთხოვნად გაზეთებად სახელდება: ”კვირის პალიტრა” (40%) ”რეზონანსი” და ”ახალი თაობა”. რაც შეეხება ჟურნალებს, მაღალი რეიტიინგი აქვს ”თბილისელებს” ”სარკესა” და ”გზას”. კომპანიის განცხადებით გაზეთების გაყიდვების კლება შეინიშნება.
როგორც სააგენტო ელვა.ჯი-ში განგვიცხადეს, გაყიდვების აბსოლიტური ლიდერი 60-65%-ით არის ”კვირის პალიტრა”, რომელიც, მათი თქმით, ინარჩუნებს საზოგადოების ნდობასა და შედარებით ხელმისაწვდომ ფასსაც, აგრეთვე მისი მაღალი რეიტინგი განსაზღვრა ცნობილმა 49 წიგნის პროექტმა, რომელიც საკმაოდ მაღალრეიტინგული აღმოჩნდა. რაც შეეხება ჟურნალებს, სააგენტოში აცხადებენ, რომ გაყიდულ ჟურნალებში ყველაზე დიდი 40%-იანი წილი ჟურნალ ”რეიტინგზე” მოდის, მისი რეიტინგულობას კი სკანდალურ სათაურებს უკავშირებენ.
სააგენტო პრეს-ექსპრესში გაყიდულ გაზეთთა 60%-იანი წილი ”კვირის პალიტრაზე” მოდის, ამ ფაქტს სააგენტოში იმით ხსნიან, რომ გაზეთი მოცულობითი და ყველაფრისმომცველია, აგრეთვე მომხმარებლისთვის ფასიც ადეკვატური და მისაღებია, შემდეგ მოდის გაზეთი ”რეზონანსი” და ”ქრონიკა” 10-10%-იანი წილით. სააგენტოს ინფორმაციით, ჟურნალებიდან ყველაზე რეიტინგული ”სარკეა”, რომელსაც გაყიდვებში 30 %იანი წლი უჭირავს. მათივე ცნობით, პრესის გაყიდვებთან დაკავშირებით ვითარება უკვე წლებია სტაბილურია.
14.10.13
ნინა პირტახია