ბოლო პერიოდში განსაკუთრებულად გახშირა მომხმარებლის მხრიდან საჩივრები იმის თაობაზე, რომ მათი საბანკო ანგარიშებიდან ხდება უნებართვო ტრანზაქციები და სხვადასხვა ფინანსური ოპერაციები. როგორც წესი, ისინი ხშირად ე.წ „ფიშინგის“ მსხვერპლნი არიან.
ქვემოთ გთავაზობთ იმ რჩევებს, რომელიც დაგეხმარებათ მსგავსი შემთხვევების პრევენციაში
გაიაქტიურეთ სანდო მოწყობილობა
სანდო მოწყობილობა ის ტელეფონი ან კომპიუტერია, რომელსაც ყოველდღიურად, პერსონალურიმიზნებითიყენებთ. თუ მობაილბანკის ან ინტერნეტბანკის პარამეტრების გვერდიდან გაიაქტიურებთ სანდომოწყობილობას, ციფრულ ბანკში შესვლისასერთჯერადი უსაფრთხოების კოდის შეყვანა არმოგიწევთ.
ბანკში დაფიქსირებული გქონდეთ ტელეფონისნომერი
თუ სატელეფონო კოდით სარგებლობთ და ბანკში არგაქვთ დაფიქსირებული ნომერი, აუცილებელია, მიუთითოთ, რადგან გადარიცხვის უსაფრთხოებისერთჯერადი კოდი ნომერზე მოგივათ. გარდა ამისა, ტელეფონის ნომერზე ბანკიდან სხვა შემთხვევებშიცსწრაფად დაგიკავშირდებიან, მაგალითად, მოგაწვდიან ინფორმაციას საეჭვო ტრანზაქციების, ე.წ. Fraud-ის, ან ანგარიშის გატეხვის შესახებ.
პერიოდულად შეცვალეთ პაროლები
ერთ-ერთი საუკეთესო გზა ფინანსური ანგარიშებისდასაცავად ძლიერი პაროლების დაყენებაა. ძლიერიპაროლი ციფრების, სიმბოლოების, დიდი და პატარაასოების კომბინაციას წარმოადგენს.
არ დაიმახსოვროთ პაროლები ბრაუზერში. ამისნაცვლად სანდო პაროლების მენეჯერი გამოიყენეთ.
გაააქტიურეთ SMS ან E-Mail შეტყობინებები
თანხის გამოტანის, გადარიცხვის ან სხვა ოპერაციისშემთხვევაში, SMS შეტყობინებით ან ელექტრონულიფოსტით ადვილად გააკონტროლებთ ანგარიშებს. ამშეტყობინებებში, როგორც წესი, თქვენს ანგარიშზედარჩენილი თანხა, ტრანზაქციის დრო და თანხისრაოდენობაც წერია. გარდა ამისა, საეჭვოშემთხვევებში, ბანკის შეტყობინებაც აღარგამოგრჩებათ.
შეამოწმეთ, რაზე აძლევთ წვდომას სხვააპლიკაციებს
როცა აპლიკაციებს ვიწერთ, ავტომატურადვეთანხმებით ხოლმე თხოვნას, წვდომა ჰქონდესსხვა აპლიკაციებზე — ტელეფონის ნომრებზე, ზარებზე, კამერაზე, ხმის ჩამწერზე და ა.შ. ასეთდროს აუცილებლად დააკვირდით, შემთხვევით ახალაპლიკაციას წვდომას ხომ არ აძლევთმობაილბანკზეც, რადგან ასე თაღლითები ადვილადშეაღწევენ შენს ფინანსურ მონაცემებში.
მასალა მოამზადა: თორნიკე ყრუაშვილმა






