• რეკლამა საიტზე
  • კონტაქტი
  • ჩვენ შესახებ
Monday, December 15, 2025
TTimes.GE
No Result
View All Result
19 °c
Tbilisi
  • მთავარი
  • პოლიტიკა
  • ექსკლუზივი
  • მსოფლიო
  • პერსონა
  • საზოგადოება
  • სპორტი
  • რელიგია
  • კატეგორიები
    • თბილისური ამბები
    • ბიზნესი და ეკონომიკა
    • სამართალი
    • ანალიტიკა
    • კულტურა
    • განათლება და მეცნიერება
    • მოგზაურობა
    • მკითხველის ბლოგი
    • რჩევები
No Result
View All Result
  • მთავარი
  • პოლიტიკა
  • ექსკლუზივი
  • მსოფლიო
  • პერსონა
  • საზოგადოება
  • სპორტი
  • რელიგია
  • კატეგორიები
    • თბილისური ამბები
    • ბიზნესი და ეკონომიკა
    • სამართალი
    • ანალიტიკა
    • კულტურა
    • განათლება და მეცნიერება
    • მოგზაურობა
    • მკითხველის ბლოგი
    • რჩევები
No Result
View All Result
TTimes.GE
No Result
View All Result

აფბა: “მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანების რეგისტრაციის აკრძალვას, ეკონომიკაზე უარყოფითი გავლენა არ ექნება”

10 years ago
კატეგორია: ეკონომიკა
A A
„აფბა“: ეროვნული ბანკი სავალუტო ფონდის მოთხოვნებს არ ასრულებს
გააზიარე Facebook-ზეგააზიარე Twitter-ზე

აფბადღეს, „პირველი“-ის პრეს-კლუბში „ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაცია – აფბამ“, ბრიფინგი გამართა. ორგანიზაციის ანალიტიკოსმა პაატა ბაირახტარმა, მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების რეგისტრირების აკრძალვასთან დაკავშირებით ისაუბრა და ინიციატივის ეკონომიკური მხარე შეაფასა.  ორგანიზაციაში მიაჩნიათ, რომ კანონპროექტის მიღება, უარყოფითად არ აისახება ავტოიმპორტიორ კომპანიებზე.

„დღეისათვის საქართველოს ავტოპარკი მილიონ ავტომობილს აჭარბებს, ანუ საქართველოს მოსახლეობის რაოდენობის გათვალისწინებით გამოდის, რომ თითქმის ყოველ მესამე ადამიანს ავტომანქანა ყავს, შესაბამისად, კანონპროექტის ინიცირების ერთ–ერთი მთავარი მოტივაცია არის დედაქალაქის საცობებისგან გაწმენდა.

არაოფიციალური ინფორმაციით, საქართველოს ავტოპარკის 35%-ზე მეტი მარჯვენასაჭიანი ავტომობილებია. ხოლო მთლიანი ავტოპარკის 40%-ზე მეტი დედაქალაქშია თავმოყრილი. კანონის ინიციატორები მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების აკრძალვის ერთ-ერთ ძირითად მიზეზად ასევე საქართველოს გზების ინფრასტრუქტურას ასახელებენ. მოგეხსენებათ, რომ საქართველოს საზგაო ინფრასტრუქტურა მთლიანად მარცხენა საჭიან ავტომობილებზეა გათვლილი და მარჯვენასაჭიანი მანქანების მსგავსი ტემპით ზრდამ შესაძლოა მთლიანი ინფრასტრუქტურის გადაწყობა მოითხოვოს. 2014 წლის მონაცემებით (ეს არის უკანასკნელი ოფიციალური მონაცემები) იაპონიიდან, რომელიც მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების ძირითადი იმპორტიორი ქვეყანაა, 2.5-ჯერ მეტი ავტომობილი შემოვიდა 2013 წელთან შედარებით და საერთო იმპორტის 39%-ი შეადგინა.

ასევე აღსანიშნავია, რომ მსოფლიოს იმ ქვეყნებში, სადაც დაშვებულია როგორც მარჯვენა ისე მარცხენა საჭიანი ავტობობილები, უპირატესობა ენიჭება ერთ კონკრეტულ მხარეს და საპირისპირო მხარეს მქონე საჭიანი ავტომობილების რაოდენობა ავტოპარკში მიზერულია.

კანონპროექტის მოწინააღმდეგე მხარე აპელირებს იმით, რომ მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების აკრძალვა, ერთის მხრივ უარყოფითად აისახება ავტომობილების იმპორტიორ კომპანიებზე, მეორეს მხრივ კი დარტყმას მიაყენებს ქვეყნის რეექსპორტს. ვინაიდან მთლიან ექსპორტში სწორედ ავტომობილების რეექსპორტს უჭირავს „ლომის წილი“. ამ შემთხვევაში გასათვალისწინებელია, რომ ინიციატივა ითვალისწინებს მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების საქართველოში რეგისტრაციის აკრძალვას. ხოლო, ავტომობილების საქართველოში შემოყვანა მისი შემდგომი გადაყიდვის მიზნით არ იკრძალება.“

ანალიტიკოსმა ასევე სავაჭრო პარტნიორ ქვეყნებზეც ისაუბრა და აღნიშნა, რომ მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანები ძირითადად ქვეყნის შიგნით რჩება და რეექსპორტზე არ გადის.

„აღსანიშნავია, რომ მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შეძენით დიდათ არ არიან დაინტერსებული ჩვენი სავაჭრო პარტნიორი ქვეყნები. აზერბაიჯანში, რომელიც დღემდე ერთ-ერთი მთავარი რეექსპორტის მიმართულებაა, საერთოდ აკრძალულია მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შეყვანა. რაც შეეხება ერთ-ერთ ჩვენს სავაჭრო პარტნიორ სომხეთს, მართალია ქვეყანაში მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შეყვანა კანონით არ იკრძალება მაგრამ ქვეყანა გაწევრიანებულია საბაჟო კავშირში რაც თავისმხრივ, ფაქტობრივად უკეტავს არაწევრ ქვეყნების ბაზარს.

2014 წლის მონაცემებით ავტომობილების იმპორტი 21%-ით გაიზარადა, ხოლო ექსპორტ-რეექსპორტი 38%-ით შემცირდა. ასევე მკვეთრად მოიმატა მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების იმპორტმა და მთელი იმპორტის 33% შეადგინა. თუმცა თუ მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების იმპორტი მკვეთრად იზრდება, უმნიშვნელო ზრდა არის მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების ექსპორტსა და რეექსპორტზე რომელიც 5%–ს არ აღემატება. შესაბამისად ქვეყანაში შემოსული მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების დიდი უმრავლესობა ისევ ქვეყნის შიგნით რჩება. არსებული სიტუაციის გათვალისწინებით კი ხელისუფლება ცდილობს მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების ქაოტური შემოდინება ქართულ ბაზარზე შეაჩეროს. იმდენად, რამდენადაც საქართველოში ავტოპარკის მოცულობა ყოველწლიურად იზრდება და ამ ზრდის მთავარი განმაპირობებელი სწორედ მარჯვენა საჭიანი ავტომანქანები არიან, მხოლოდ 2014 წელს ზრდის მაჩვენებელმა 9.7% შეადგინა. „

 

fb-share-icon
Tweet
ShareTweet

ახალი ამბები

“ მთავარი არის ის, რომ სახელმწიფო ბიუჯეტი ყოველწლიურად იზრდება” – გურამ მაჭარაშვილი
ახალი ამბები

“ მთავარი არის ის, რომ სახელმწიფო ბიუჯეტი ყოველწლიურად იზრდება” – გურამ მაჭარაშვილი

11/12/2025
“თუ ორგან მუშაობის მიზეზი არის ის, რომ საკმარისი არ არის შემოსავალი, ამისათვის შესაბამის პირს ანაზღაურება უნდა გავუზარდოთ“ – ირაკლი კობახიძე
ახალი ამბები

“თუ ორგან მუშაობის მიზეზი არის ის, რომ საკმარისი არ არის შემოსავალი, ამისათვის შესაბამის პირს ანაზღაურება უნდა გავუზარდოთ“ – ირაკლი კობახიძე

11/01/2025
2027 წლიდან, შესაძლოა, წყლის ახალი ტარიფები ამოქმედდეს – რა განაცხადა ინფრასტრუქტურის მინისტრმა
ანალიტიკა

2027 წლიდან, შესაძლოა, წყლის ახალი ტარიფები ამოქმედდეს – რა განაცხადა ინფრასტრუქტურის მინისტრმა

10/29/2025
EBRD-ის მონაცემებით, საქართველომ წელს დაახლოებით 7%-იანი ეკონომიკური ზრდა დააფიქსირა – ვაკო თურნავა
ანალიტიკა

EBRD-ის მონაცემებით, საქართველომ წელს დაახლოებით 7%-იანი ეკონომიკური ზრდა დააფიქსირა – ვაკო თურნავა

09/29/2025
ქორწინების ბეჭედი 33%-ით, საავადმყოფოს მომსახურება კი 22%-ით გაძვირდა | 3%-ით გაიაფდა მიცვალებულის სასახლის დამზადება
ანალიტიკა

ქორწინების ბეჭედი 33%-ით, საავადმყოფოს მომსახურება კი 22%-ით გაძვირდა | 3%-ით გაიაფდა მიცვალებულის სასახლის დამზადება

03/19/2025
პოლიტიკოსების პასუხისმგებლობა ძალიან დიდია, სამწუხაროა, რომ ისინი სწირავენ ადამიანებს, მათ შორის ახალგაზრდებს ძალიან მძიმე სასჯელისთვის, ყველას მინდა შევახსენო, რა პასუხისმგებლობა შეიძლება იყოს დაკავშირებული კონსტიტუციური წყობილების დამხობის მცდელობასთან – კობახიძე
ახალი ამბები

კობახიძე ლარზე: მოკლევადიანი რყევები ნორმალურია, ეს არის დროებითი მოვლენა

12/03/2024

კალენდარი

December 2025
M T W T F S S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« Nov    

სიახლეები

  • ცნობილია, ვინ არის ნაძალადევზე ავარიის დროს დაღუპული ახალგაზრდა ქალი 12/12/2025
  • ცნობილია, დიდ დიღომში გარდაცვლილი ახალგაზრდის ვინაობა 12/12/2025
  • მარნეულში, თანასკოლელმა მე-8 კლასის მოსწავლე დანით დაჭრა – შსს-მ გამოძიება დაიწყო 12/12/2025

Categories

  • ანალიტიკა
  • ახალი ამბები
  • გამოკითხვების არქივი
  • განათლება და მეცნიერება
  • დიპ.დაიჯესტი
  • ეკონომიკა
  • ექსკლუზივი
  • ვიდეო
  • თბილისური ამბები
  • კატეგორიის გარეშე
  • კულტურა
  • მთავარი მოვლენები
  • მკითხველის ბლოგი
  • მოგზაურობა
  • მსოფლიო
  • პერსონა
  • პოლიტიკა
  • რელიგია
  • რჩევები
  • საზოგადოება
  • სამართალი
  • სპორტი


© 2020 Created by

No Result
View All Result
  • მთავარი
  • პოლიტიკა
  • ექსკლუზივი
  • მსოფლიო
  • პერსონა
  • საზოგადოება
  • სპორტი
  • რელიგია
  • კატეგორიები
    • თბილისური ამბები
    • ბიზნესი და ეკონომიკა
    • სამართალი
    • ანალიტიკა
    • კულტურა
    • განათლება და მეცნიერება
    • მოგზაურობა
    • მკითხველის ბლოგი
    • რჩევები

© 2024 Created by

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In