საქართველოში, მისი ისტორიის ოქროს ხანაში, ქალის სამოციქულო და სამეფო უფლებათა შესახებ ბევრს მსჯელობდნენ. როგორც არაქართველები, ისე ქართველები ხშირად ასეთ კითხვას სვამდნენ: საქართველოს გასანათლებლად რატომ აირჩია ღმერთმა ქალი? ეს კითხვა პოპულარული და აქტუალური თამარის გამეფებასთან დაკავშირებით გამხდარა.
ამ დროს მას მეორე კითხვაც დაერთო: საღვთო წერილის მიხედვით გამართლებულია თუ არა ქალის მეფედ კურთხევა? მაშინდელმა კათალიკოსმა ნიკოლოზ გულაბერისძემ ასეთი თეორია და პასუხები ჩამოაყალიბა:
- საქართველო ღვთისმშობლის წილხვედრი ქვეყანაა და მისი მოქცევა ქალს შეშვენოდა,
- ვინაიდან ჩვენ, ქართველები, ყველაზე ჩამორჩენილები და აგრესიულები ვიყავით, ღმერთმა, თავისი სიძლიერის გამოსაჩენად, აირჩია არა ძლიერი, ენამჭევრი და შეუდრეკელი მამაკაცი, არამედ სუსტი ქალი: “…ამისათვისცა უძლურისა ბუნებისა დედაკაცისა მიერ მოალბო ქედფიცხელობაჲ ულმობელთა მათ და უგლიმთა ნათესავთაჲ”,
- ღვთის წინაშე ქალი და მამაკაცი თანასწორია (გალ. 3:28). ამიტომაა, რომ ღმერთი მოციქულის საქმეს ზოგჯერ ქალსაც მიანდობს: მაცხოვრის აღდგომა პირველად დედაკაცებს ეუწყათ და მათ მიერ სხვებსაც (მათე 28:1-11; მარკოზი 16:9-10; ლუკა 24:1-12; იოანე 20: 1-18).
წყარო: „რელიგიები საქართველოში“
მარიამ ქალებაშვილი