სამწუხაროდ, ისე მოხდა, რომ ჩვენი ქვეყნის ისტორიის ბოლო წლებში გარემოსთან დაკავშირებული პოლიტიკაიყო უკიდურესად არაეფექტური, მე ვიტყოდი – დანაშაულებრივიც კი. ამ ყველაფერს სასწრაფოდ სჭირდებაგამოსწორება და პრინციპული ნაბიჯების გადადგმა. აქედან გამომდინარე, სწორე, მწვანე ეკონომიკა იქნებაჩვენთვის ძალიან მნიშვნელოვანი მიმართულება და ამ მწვანე ეკონომიკაში, ბუნებრივია, თბილისს აქვს თავისიუნიკალური როლი, – ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ თბილისის მერიისსატრანსპორტო პოლიტიკის პრეზენტაციაზე განაცხადა.
მთავრობის მეთაურის თქმით, თბილისის სატრანსპორტო პოლიტიკას აქვს ძალიან პრინციპული მნიშვნელობაიმისათვის, რომ ზოგადად, ქვეყნის მწვანე ეკონომიკის სტრატეგია წარმატებული იყოს. მისივე განცხადებით,ქვეყანას აქვს უნიკალური პოტენციალი ამ ძალიან მნიშვნელოვან მიმართულებაში – გახდეს ერთ-ერთი მოწინავე.
„ჩვენ ეკონომიკურ პროგრამაში გავაჟღერეთ, რომ საქართველოს აქვს ორი მთავარი და ყველაზე ფასეული რესურსი:პირველი ეს გახლავთ ადამიანები, ჩვენი მოქალაქეები და მეორე – ჩვენი ულამაზესი ბუნება. შესაბამისად, მწვანეეკონომიკა ჩვენთვის არის აბსოლუტური პრიორიტეტი. ეს არის პრიორიტეტი, რომელიც საშუალებას მოგვცემსახალ ხარისხობრივ დონეზე ავიყვანოთ ეკონომიკა და ზოგადად, ჩვენი მოქალაქეების ცხოვრების დონე. ეს არისერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული და მე ვიტყოდი, ყველაზე მაღალი კაპიტალიზაციის პოტენციალის მქონემიმართულება, რომელსაც ძალიან დიდი პერსპექტივა აქვს. ევროპული ქვეყნების უმრავლესობა, სწორედ, ამ გზასდაადგა – მწვანე ეკონომიკის მშენებლობის გზას,“- აღნიშნა მამუკა ბახტაძემ.
პრემიერ-მინისტრის განცხადებით, რამდენიმე დღეში იგი გამართავს პრეზენტაციას ქვეყნის მწვანე ეკონომიკისგანვითარების სტრატეგიის შესახებ, სადაც ყველა კომპონენტზე ისაუბრებს. მთავრობის მეთაურმა აღნიშნა, რომ ამსტრატეგიაში თბილისს უნიკალური როლი აქვს.
„სამწუხაროდ, თბილისმა და თბილისელებმა ყველაზე მტკივნეულად მიიღეს ბოლო წლებში ის შედეგები, რაცმოჰყვა არასწორ და მე ვიტყოდი, ხშირ შემთხვევაში დანაშაულებრივ პოლიტიკას გარემოს მიმართ. ეს ყოვლადმიუღებელია. აქედან გამომდინარე, როდესაც ჩვენ ახალ პოლიტიკაზე და ახალ სტრატეგიაზე ვმუშაობდითგვქონდა ორი ამოცანა: პირველი – თუ როგორ აღმოვფხვრათ ის ძალიან მძიმე შედეგები, რომელიც დღეს გვაქვს ამკუთხით თბილისში, რეალობას თვალი უნდა გავუსწოროთ და საქართველოში; და მეორე – როგორ გადავიყვანოთეს მიმართულება განვითარების ახალ რელსებზე,“- განაცხადა პრემიერმა.
მისივე თქმით, გადაწყდა, რომ ძალიან მნიშვნელოვანი ფინანსური რესურსი მიემართება ქვეყნის ცენტრალურიბიუჯეტიდან თბილისში, იმისათვის, რომ უახლოესი თვეების განმავლობაში პრინციპულად შეიცვალოს ისეკოსისტემა, რაც უკავშირდება სატრანსპორტო სისტემას და არის ძალიან არაეფექტური.
„ვიცი თითოეული თქვენგანის დამოკიდებულება, თუ რას ფიქრობთ, რამდენჯერაც ყვითელი ავტობუსი გაივლის. დამერწმუნეთ, მეც იმავეს ვფიქრობ. ამის აღმოფხვრა ერთ და ორ კვირაში იყო შეუძლებელი, თუმცა ის გრაფიკი,რომელსაც დღეს მერია წარმოგვიდგენს, დამერწმუნეთ, არის ძალიან ამბიციური. განვითარებული ქვეყნებისდედაქალაქებსაც კი უჭირთ ისეთ მოკლე დროში ჩაანაცვლონ თავიანთი სატრანსპორტო საშუალებები, როგორცამას თბილისის მერია გააკეთებს, ცენტრალური ხელისუფლების მხარდაჭერით,“- აღნიშნა პრემიერმა.
მამუკა ბახტაძემ დედაქალაქის მერს და თბილისის მერიის თანამშრომლებს ახალი სატრანსპორტო პოლიტიკისშემუშავების მიზნით გაწეული სამუშაოსთვის მადლობა გადაუხადა და სრული მხარდაჭერა აღუთქვა.
„უახლოეს პერიოდში თბილისის სატრანსპორტო სისტემა იქნება ხარისხობრივად განსხვავებული, მართლაც რომ -ევროპული,“- განაცხადა საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა სიტყვით გამოსვლისას.
თავის მხრივ, დედაქალაქის მერმა აღნიშნა, რომ დაანონსებული პროექტების განხორციელება შეუძლებელი იქნებოდა ცენტრალური ხელისუფლების დახმარების გარეშე, რისთვისაც მან მთავრობის მეთაურს მადლობა გადაუხადა. კახა კალაძის თქმით, მამუკა ბახტაძე ჯერ კიდევ ფინანსთა მინისტრობის დროიდან უცხადებდა დედაქალაქის მთავრობას მაქსიმალურ თანადგომას დაანონსებული პროექტების განხორციელებისა და რეფორმების გასატარებლად.